Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Khamis, 12 September 2013

Penyakit Misteri - Baby 8bulan tinggal tulang & kulit saja



Rantau Panjang - Seorang bayi sembilan bulan, di Kampung Tersang menderita penyakit misteri, tiga bulan selepas dilahirkan.


Ibunya, Marlina Ab Rahman, 33, berkata, anak bongsunya, Lia Nur Zahirah Osman dilahirkan normal, 1 Januari lalu namun berubah selepas menghidap batuk, muntah dan cirit-birit.



Ketika mendapat pemeriksaan lanjut di Hospital Pasir Mas, Marlina berkata, doktor mengesahkan darah anaknya dijangkiti kuman seterusnya merebak ke bahagian paru-paru.






“Selepas itu, susuk tubuh Lia semakin mengecil malah berat badannya menurun daripada 2.8 kilogram (kg) kepada 2.5 kg.



“Kini tubuhnya semakin cengkung malah hanya tinggal kulit dan tulang,” katanya, semalam.



Menurutnya, sebelum ini anak sulung dan anak ketiganya juga maut akibat penyakit yang sama.



Disebabkan sibuk menguruskan anak bongsu, Marlina tidak mempunyai masa untuk ke pejabat Jabatan Kebajikan dekat Pasir Mas.



Lebih merisaukan katanya, anak keduanya, Mohd Khairul Ikhwan Osman, 11, merupakan pesakit autisme sejak lahir.



Menurutnya, jika dihubungi oleh guru, suaminya, Osman Kamar, 35, terpaksa ke sekolah untuk membersihkan kotoran setiap kali buang air besar.



Dalam masa sehari katanya, Khairul menggunakan tiga lampin pakai buang termasuklah ketika berada di sekolah.



Disebabkan perkara itu, suaminya diberhentikan kerja kerana sering meminta cuti daripada majikan.



“Ia menyebabkan pendapatan keluarga semakin berkurangan, maka saya memohon agar bantuan dipanjangkan, demi keperluan kami sekeluarga.



“Buat masa ini, keperluan kami dibantu oleh orang tua malah terpaksa menumpang di rumah bersama 10 lagi adik-beradik yang lain,” katanya.


P/s : Berharap sangat ada yang membantu,berat mata memandang berat lagi bahu memikul..Harap ada pihak yang akan buat siasatan tentang penyakit anak2 pasangan nie kan..Ntah apa la perasaan mak pak budak2 nie kan???

Gelak kat ibu ehh....

Nak gelak dulu boleh??? 

Muahahaha.....kehkehkehkeh...
Ek eleh...camtu je gelak??
Nie semalam punya video,kenmain anak aku gelakkan aku....

Aku tau sora aku tak sedap..hehehe
Nie dok tengah pujuk Hamam sebab tetiba ja semalam dia mengamuk sebab nak ikut abah pegi keja..
Ehh..sebelum nie ok je..tak heran pon abah keja malam..semalam lak buat perangai..

So aku pujuk la sambil nyanyi lagu sayang-shae tu..tak buat parody ke apa..aku buat live terus..kahkahkah..
Tapi kenmain anak aku gelakkan kan aku...
Tapi tak pa la..tetap nampak kiut gituwww...

Nak tengok?? Nah la tengok..sapa kutuk aku babap!

video


Ok..tu aja..bai...