Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Khamis, 11 Julai 2013

Pssttt......Abah sayang ibu sampai hujung nyawa abah..

Lahai tajukk................

Cemburu...Tipulah sapa cakap tak penah cemburu kan? Kadang2 cemburu tu bawa kebaikan..kalau melampau bawa mudarat..faham2 la kan....

Kita nie,dengan adik beradik cemburu..dengan kawan2..dengan orang sekeliling pon ada cemburu jugakkan?? Hidup berumah tangga pon laaaaagiii la banyak cemburu tu...

Mula2 dulu,macam susah nak terima..Sikit2 cemburu..sikit2 cemburu..kadang2 ada tahap melampau2 punya cemburu tau...

Bila diterang dengan keadaan yang sebenar,demi tugas untuk mencari rezeki..Aku cuba buka hati & pikiran..kerja dia memaksa dia berhubung dengan semua orang..cuba pikir positif..Alhamdulillah..aku dah boleh terima..

Tapi tulah,ada saja ujian & cabaran..Nak uji teguh tak pendirian aku nie..Ya,aku lemah dengan ujian..cepat melatah..seboleh mungkin nak yang terbaik..Tak nak masam muka dengan yang tersayang tapi rasa nak ketuk je kepala nie pastu cakap kat diri sendiri,boleh cakap serupa bikin tak??

Semalam,sebab lama sangat pendam perasaan..Hambik! selambak aku bagi soalan macam peluru sesat..Dia senyum ja,pastu jawab elok2..jawapan yang sama..Tapi aku puas hati,kenapa?? sebab meluahkan tu lebih baik dari dok pendam lama2...

Dok pendam lama2 tu boleh sakit hati,sakit jiwa,sakit badan,sakit otak! Lepas nie nak set balik dalam otak nie, THINK POSITIF! pikir panjang..jangan cepat melatah....

Alhamdulillah,beruntungnya aku sebab dapat seseorang sebaik dia,memahami & sentiasa bersabar..Rasa berdosa sebab tuduh dia macam2..Rasa nak lempang diri sendiri laju2...

 Berharap sangat yang nie la kali terakhir kejadian macam nie jadi..rasa berdosa sangat2..terngiang-ngiang dekat telinga dia bisik semalam..."Abah sayang ibu sampai hujung nyawa abah....."




# Tetiba touching..adakah sebab lapar??

Bawak keta singgit

Jalan2 kat Tesco sementara tunggu mak aku habis Perjumpaan Waris Pelajar Tingkatan 3 kat sekolah adik aku...

Jumpa menda gerak2 nie,nampak Hamam macam berminat..Letak dia atas tu pastu boh singgit...


video

Okkk..duduk keras dia kat atas tu..nampak macam menggigilkan?? Muka takut pon macam tu ja...Tapi kesiankan..macam naya anak sendiri..(^__^)

Berenang-renang Di dalam Bilik

Assalamualaikum......

Hari nie hari kedua kita berpuasa...Pagi tadi sakan sungguh bersahur..siap 2pinggan nasi aku bedal, tu la..semalam pukul 11.30mlm aku cakap lapo kat Mr.Saif dia cakap tunggu sahur baru makan..so,jangan jegil2 mata itu melihat bini mu ini melantak nasi..hehehe

Eh2..nie nak story benda lain tapi benda lain lak yang keluar..Ingat lagi tak entry Hamam ikut opah dia balik kampung kat SINI..2hari lepas tu depa hantar dia balik kat aku..Bilik pon masih tak berkemas dengan bakul susu & beg baju..

Haa..kejadian berlaku awal pagi masa aku tengah siap nak pegi keja..

Masa aku nak masuk mandi,si Hamam nie tengah khusyuk koyak2 katalog2 lama..aku pon terus mandi cepat2 takut dia main benda lain pulak..Masa tengah mandi,aku dengar bunyi 'Brrammm!!' Ada benda terbalik/benda jatuh..Haa..tak sedap hati dah..Mesti ada apa2 nie...Cepat2 mandi terus masuk bilik....

Tengok-tengok, arghhhhh......


Yeyy..Hamam buat swimming pool dalam bilik..Benda yang terbalik adalah bakul merah itu..Kat dalam tu ada termos oren nie,susu,botol susu & bekas air masak..Aku dah angkat termos tu dengan bakul merah tu pastu baru teringat nak ambik gambar..so,nie lepas kejadian la..

Cer tengok budak Hamam tu men tepuk2 air..ggeerrrr!!! Geram aku..


Haa..tengok..nampak tak air?? Basah lencun lantai bilik,dah la bertikar getah..masam!


Close up sikit...nie pon dia main tepuk2 lagi..last sekali aku lepuk tangan kecik tu...haa..hambik..tapi tak nangis,dia gelak pulak kat aku..Caiittt!


Nie la penyebab kenapa terbalik sikit pon boleh banjir..Termos tu tak tutup ketat2..Just letak je penutup dia kat atas tu..Disebabkan tak bertutup,jadi air kat dalam termos nie pon sejuk...Nasib baik sejuk,kalau panas?? Nauzubillah...minta dijauhkan la...

Habis lencun anak aku..dia nie pulak kalau main air memang no 1..Pagi nie dia masuk jamban dengan walker sebab nak main air dalam baldi..Nasib MIL aku perasan,terjerit jugak la MIL aku..maunya tak jerit..baldi besar sama paras dengan walker dia,air penuh lak tu...Aku lak tengah bizi iron tudung..Hai la anak, kalau hari2 macam nie..sakit jantung la ibu hang nie tau dak!