Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Khamis, 11 Julai 2013

Pssttt......Abah sayang ibu sampai hujung nyawa abah..

Lahai tajukk................

Cemburu...Tipulah sapa cakap tak penah cemburu kan? Kadang2 cemburu tu bawa kebaikan..kalau melampau bawa mudarat..faham2 la kan....

Kita nie,dengan adik beradik cemburu..dengan kawan2..dengan orang sekeliling pon ada cemburu jugakkan?? Hidup berumah tangga pon laaaaagiii la banyak cemburu tu...

Mula2 dulu,macam susah nak terima..Sikit2 cemburu..sikit2 cemburu..kadang2 ada tahap melampau2 punya cemburu tau...

Bila diterang dengan keadaan yang sebenar,demi tugas untuk mencari rezeki..Aku cuba buka hati & pikiran..kerja dia memaksa dia berhubung dengan semua orang..cuba pikir positif..Alhamdulillah..aku dah boleh terima..

Tapi tulah,ada saja ujian & cabaran..Nak uji teguh tak pendirian aku nie..Ya,aku lemah dengan ujian..cepat melatah..seboleh mungkin nak yang terbaik..Tak nak masam muka dengan yang tersayang tapi rasa nak ketuk je kepala nie pastu cakap kat diri sendiri,boleh cakap serupa bikin tak??

Semalam,sebab lama sangat pendam perasaan..Hambik! selambak aku bagi soalan macam peluru sesat..Dia senyum ja,pastu jawab elok2..jawapan yang sama..Tapi aku puas hati,kenapa?? sebab meluahkan tu lebih baik dari dok pendam lama2...

Dok pendam lama2 tu boleh sakit hati,sakit jiwa,sakit badan,sakit otak! Lepas nie nak set balik dalam otak nie, THINK POSITIF! pikir panjang..jangan cepat melatah....

Alhamdulillah,beruntungnya aku sebab dapat seseorang sebaik dia,memahami & sentiasa bersabar..Rasa berdosa sebab tuduh dia macam2..Rasa nak lempang diri sendiri laju2...

 Berharap sangat yang nie la kali terakhir kejadian macam nie jadi..rasa berdosa sangat2..terngiang-ngiang dekat telinga dia bisik semalam..."Abah sayang ibu sampai hujung nyawa abah....."




# Tetiba touching..adakah sebab lapar??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen