Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Jumaat, 26 April 2013

Kelmarin Punya Cerita........

Salam Jumaat semua.......penghulu segala hari....moga hari ini kita akan mendapat penuh keberkatan....Amin...

Kat sini aku nak story pasai cerita kelmarin...Masa aku dekat opis,tetiba ja baby sitter Hamam hantaq mesej.."Salam uda,bapak abang meninggal..nak bawak adik balik kampung boleh dak?"..Innalillah...

Terus otak aku ligat pikiaq, kalau bawak Hammam balik kampung maknanya lambat la depa balik..lambat jugak aku nak jumpa Hammam..acaner nie? Terus laju2 mesej Mr.Saif tanya dia boleh ambik Hammam tak?Boleh keja halfday tak? Sekali dia cakap dia tak boleh mintak leave daa....

Aku pon setuju ja la..nak buat macam mana kan,sapa nak jaga Hammam betul dak?
Lagi 1 aku berat hati nak bagi sebab penah dengaq orang tua2 kata tak baik bagi baby tengok jenazah..kenapa ek??betul ke apa org2 tua kata tu.....



Bila dah bincang2 dengan babysitter tu terus ok kan ja...Tapi dalam kepala dok ligat pikiaq jugak...
Ada 1 hari aku pernah terbaca dalam FB pasal baby yang terkena badi mayat..3 bulan budak tu tak bersuara..menangis tak apa pon tak...mata ja dok klip pok..klip pok...(terkebil2 la hehehe...)kesian mak baby tu..nasib baik ada orang yang tolong ubatkan dengan kaedah perubatan Islam....

1 hari aku kat opis tak senang duduk...makan pon tak terasa kat tekak,macam lalu gitu je masuk tekak dok teringat Hammam punya pasal..Tak pasal2 aku terkacau baby sitter dia yang konfirm2 bizi masa tu...dok tanya Hammam macam mana..Dia pulak just balas ok ja tiap mesej...just taip "OK"...lagi la tak senang duduk aku ni...Nak call tapi otak aku nie boleh pikiaq positif plak..kesian kak tu bizi...mesej dah la kot...
Yang pasal Hammam tu tak mau pulak aku pikiaq positif..apa daa...

Petang tu baru babysitter Hammam reply mesej betul2..dia cakap anak aku kat umah kakak ipaq dia..dok main dengan anak sedara dia...dia pulak kat umah mak sedara dia,buat persiapan sebab malam tu ada tahlil..depa akan balik sini lepas tahlil...rumah2 tu dekat2 ja,bersebelahan saja...

Tapi aku pulak yang Gulp!..lepas tahlil?? lambat tu...maknanya lepas isyak,lepas tahlil ada makan2,kena kemas2,rehat kejap..pastu 2jam otw nak balik sini...pukul berapa nak sampai?? Dia cakap akan hantaq dekat rumah..aku pon iya kan lah...tak kan nak pi ambik kot..bukan aku tau dekat mana kampung depa.

Balik keja aku tak senang duduk,tak senang duduk pon habis gak 2 pinggan nasi..perut aku dah start pedih sebab aku tak makan betul2 tengahari tu...jadi malam tu makan betul2 la..lepas makan 2,3 kali aku dok call tanya kat mana depa waktu tu...

Tunggu punya tunggu...12.45 malam baru Hammam sampai..kesian tengok depa anak beranak..semua muka letih..baru rasa menyesal dok push akak tu suruh hantaq Hammam awal...Tu lah,cuba pikiaq positif..tak la menyesal macam tu...Hammam pulak tidoq ja sepanjang jalan, elok sampai depan rumah baru terjaga...
Masa aku ambik dia..dia diam ja...masuk rumah still diam jugak..mata ja terkebil2 tengok aku...

Aku lapkan badan dia..tukar pampers,baju & bedak kan dia..still diam & senyap ja..bagi susu pon senyap jugak..dia dok tengok aku ja...mata ja terkebil2..tak berguling2 macam selalu masa nak pakaikan pampers & baju..terus aku tampar2 sikit paha dia..pon sama jugak...tak boleh jadi nie..terus kejut abah dia bangun..abah dia tunggu sampai tertidoq..

Abah dia bangun ja terus dia tengok Hammam..gosok kepala Hammam..buat tu,buat ni..tak bersuara jugak..Tetiba Hammam tengok langsir bilik yang bergerak2 kena angin kipas..terus dia jerit kat langsir tu...fuhh..keluar pon suara dia..peel Hammam nie,dia kalau tegur apa2 pon atau dia boring dia akan jerit..sekuat2 hati dia jerit..boleh pecah woo gegendang telinga..Kalau dia jerit sila jauhkan telinga anda kalau tak mau pekak..hahahaaa..

Buat suspen ja budak ni,dia mamai lagi tadi tu..tu yang diam ja tu..dia memang selalu macam tu kalau bangun tidoq tapi aku nie dok pikiaq negetip..tu yang lupa peel anak tu...heheheh...sori ye sebab bikin suspen...

Hammam tak mau tidoq lagi la ibu.............


Lepas tu,dia terus menjerit..berhenti sebab batukja..lepas tu sambung jerit balik..suruh tidoq pon buat tak tau ja..pok pok bagi tidoq pon sama jugak..last2 aku mengalah..terus cakap kat dia.."adik jerit la..ibu nak tidoq dah..abah pon tidoq dah..bye..gud nite..assalamualaikum.."..terus dia diam..tengok muka aku,terus sorok muka dia dekat ketiak aku then tidoq..Laa..nak tidoq pulak tadi kemain jerit sangat..hahah..takut la tu..Tengok jam pon dah pukul 3.35pagi weh..esok keja...uwaaa...tarik selimut terus tidoq...

itu saja nak story..sekian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen