Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Rabu, 12 Jun 2013

Kisah bayangan semalam, minta dijauhkan......

Assalamualaikum.............

Selamat pagi dan salam Rabu semua...........#skema

ILUSI........BAYANGAN..........

Dua perkara yang kadang-kadang indah..kadang-kadang menakutkan/mengerikan.............

Semalam..pukul 11.30 malam lepas siap kemas2 bilik sikit aku decide nak mandi sebab badan berpeluh & melekit...Mr.saif keja dan balik lewat.Agak pukul 12 tengah malam baru sampai..Si Hamam pulak tidoq dah,tergolek tengah tilam.....

Tilam dalam bilik aku letak atas lantai saja sebab Hamam terlalu lasak takut jatuh katil..Tu la inisiatif Mr.saif buat...

Masa seronoknya tengah mandi..tetiba aku terbayang Si Hamam bangun,dia main golek2 pastu dia mnyusur turun ke lantai...(tilam dengan lantaikan tak tinggi mana) Dia main2 dekat lantai then menyusur ke soket sambung 5pin dekat bawah meja dalam bilik tu..

Pastu dia men tekan2 suis tu then masukkan jari dalam lubang pin tu..Tetiba Hamam kena renjatan letrik..Aku masuk ja bilik badan Hamam berasap..Hamam dah tak da dan aku macam orang gila berminggu2 sebab teringat Hamam.....

Tiba2 aku tersedar, "Eh,apa aku bayang nie? Astaghfirullahhalazim....." Terus aku mandi cepat2...
Elok aku buka je pintu bilik.."Ya Allah!" terjerit aku..berderau darah aku,lembik lutut aku...Hamam memang bawah meja tengah main dengan soket tu,dia tengah seronok main tekan2 suis...

Cepat2 aku angkat dia peluk kuat2..geram nak cubit pon ada tapi tak sampai hati..Aku jentik2 tangan dia..Tapi dia senyum saja..mulut aku memang bising marahkan dia...mertua aku yang dah tidoq bangun sebab terkejut dengar aku jerit terus masuk bilik aku tanya kenapa..kenapa...

Besar sungguh kuasa-Mu Ya Allah...bukan bayangan semata-mata masa aku tengah mandi tu..Mungkin ada hikmah Allah tunjukkan aku bayangan tu.....Disebabkan bayangan yang Allah tunjuk tu,aku mandi cepat & dapat selamatkan Hamam dari apa2 benda buruk yang berkemungkinan akan terjadi.....

Dok taip entry nie pon rasa lemah lutut nie....teringat kejadian semalam...tak dapat aku bayangkan kalau ada perkara buruk yang terjadi...minta di jauhkan Ya Allah........

#ada sapa2 pernah jadi macam aku tak? dapat bayangan then benda tu hampir2 berlaku.............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen