Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Rabu, 2 Oktober 2013

Panasss..panasss..sejukkkk....

Aku nak angin sungguh dengan blog nie...
Haaa..berhari2 tak update blog,tetiba nak angin..dah kenapa kennn??
Pic selalu tak boleh nak upload...heyy blog,dah majuk ngan tuan ehh??
Rini aku nak bebel-bebel je...

Firstly story kelmarin punya....
Aku penat gila kat opis..ada budak berhenti keja so aku kena kemas meja & tempat dia sebabbbbb...masyaallah..sampah & kertas nak buang je dah 1 plastik sampah warna hitam tu..
Yang nak recycle pulak dekat 3 ream paper A4..Fuhh..lap peluh..
Tu tak masuk drawing-drawing yang bergantung,berlipat,terselit & tercampak merata2..Nie la kalau lelaki buat keja..Pecah peluh aku kelmarin..

Settle kat opis aku.balik je keja aku terus ke asrama adik aku..
Adik aku dok Asrama Anak Yatim Bekas Parajurit Kilang Lama,Kulim.
Dia stay situ dari dia darjah 4 sampai la sekarang Form 3..Rini dia dah start exam PMR.
Adik aku rela hati buat keputusan nak masuk asrama tu dulu,tiada paksaan..

Tapi aku geram gila kat budak2 situ..Aku suruh panggil adik aku tapi memang budak2 tu macam tak hormat aku lak..Main2 betul cakap ngan aku..Bukan aku suruh tunduk hormat ke apa..ishh3...
Woii..aku tua berkali2 dari hampa tau dak??!! Respect sikit..
Aku cakap nak jumpa adik aku,depa cakap dia keluaq..macam2 alasan depa cakap adik aku tak dak kat asrama..Lepak CC la apa la..
Dah tu siap suruh aku pi cari kat CC..Merata CC area tu aku cari..Tapi tak dak.So aku decide nak tunggu,kalau dia pi mana2 konfirm dia balik jugakkan?

Lagi 10minit pukul 7 aku dah fadeup tunggu..aku cakap nak balik. Ada la sorang budak yang lepak2 kat bawah tu nak naik bilik dia..Sempat la aku pesan..Tolong tengok kat atas kot2 adik aku ada..
Dok dalam 5minit lepas budak tu naik,adik aku pon turun kat aku..
Adik aku elok je lepak dalam bilik study,nasib ada lagi kesedaran nak study sebab esok exam..
Rupanya tak da sapa pon cari dia..Dia cakap ada 2,3 kali dia masuk bilik dia tapi tak da sapa gitau apa2 kat dia..Terus bengang gila aku kat budak2 tu..huihhhsss....
Harap depa tu budak & anak2 yatim maka aku bersabar....
Aku pon anak yatim jugak....

Dah settle jumpa adik aku terus balik..bengkak dalam hati tak hilang lagi..
Sampai rumah asben ajak keluar beli barang Hamam..
Cadang nak ke Minat tapi kan kelmarin Selasa,Ada pasar malam kat minat tu..Jadi kami decide ke tesco..
Memang dok target tesco tak da orang..Dok bajet orang kulim semua dok shopping kat pasar malam kami anak beranak je shopping tesco..kahkahkah..
Sekali tengok parking..Omaigod!! Penuh wehhh..tapi tak la sampai melilau cari parking.Nasib kami la,elok orang keluar kami lak masuk..dapat la parking dekat ngan pintu masuk..

Masalah kami laki bini nie,banyakkkkkkkk sangatttttttt benda yang kami tak sependapat..
Hamam dah elok minum DutchLady pastu asben nak-nak jugak tukaq ke Enfagrow..
Sekali tengok harga,hehehe terus dia wat mata juling..1.7kg enfagrow boleh beli 3x 1.3kg DutchLady...
Habis bab susu, sampai part diapers lak..aku nak Hamam pakai Huggies Dry pant..Budak dah lasakkan,lagi 1 dia dah pandai bukak sendiri benda yang lekat2 diapers tu..geram betul aku kalau pakaikan diapers kat dia..pecah peluh tau..
Tapi laki aku suruh beli PetPet macam biasa..dia cakap lebih value..Sebelum nie pon Hamam pakai PetPet.
Tapi reason aku sama macam aku cakap kat atas tu..Aku nak senang keja..Malas aku nak pakaikan diapers kat dia 2,3 kali..Pakai yang jenis pants tu lebih senang sebab dia tak pandai bukak.

Punya la penat perang mulut ngan laki aku sampai kami dua bercangkung kat area diapers tu nak selesai masalah..Last2 laki aku menang..Mencik tau..
Dah tu kami beralih ke botol susu..beli yang murah2 je tapi BPA free la kan..
Sekali lagi kami mulakan..aku nak design yang ada lekuk-lekuk tapi tak nak corak..
Laki aku pulak nak botol yang straight..lurus macam botol kicap tu..botol kicap pon ada gak lekuk-lekuk tau..
Bising je mulut aku nak botol lekuk-lekuk...Tetiba laki aku cakap.."Buat apa botol bentuk hegeh-hegeh macam nie?? Ambik yang lurus macam nie la cantikkkk...."
Hoiiii..ada ke botol susu bentuk hegeh2?? Kalau botol bentuk ponpuan seksi tunjuk nenen baru la hegeh2..ntah apa2 la laki aku nie kan..Aku pon tak paham..

Dahh..settle barang anak kami p bahagian barang basah..
Perut lapar gila kot,kami 3-3 orang lapar tahap nak mamps..keriok-keriok bunyi perut..
Hamam lak dok menjerit sampai nak keluar anak tekak..Tu dia bagi hint yang dia lapaq la..
Aku cakap nak beli roti ka apa ka kat Hamam,malu kat orang anak menjerit sampai terik urat kat leher..
Yang laki aku lak nak jugak tengok ikan ka apa ka nak beli masak kat rumah...
Jam dah nak dekat pukul 9MALAM..beli ikan sapa nak masak?? Aku?? Memang tak la time2 gitu baru nak cari ikan pastu masak...
Yang hamam lak menjerit2..kesian dah aku tengok tapi si abah dia kalut ke benda lain..dok tarik troli nak tengok ikan..hangin aku 1 badan..
Last sekali aku cakap, "Oiii..anak lapaq nie..sat la ibu pi lari beli roti nak sumbat dia dulu nak bagi diam!!! "
Haa..baru reti kot..baru dia sengih2 tolak troli pi bahagian roti..aku capai ja roti terus berdesup bayar kat kaunter depan..100m jugak la..terus feeling marathon..

Elok sumbat roti lam mulut hamam terus senyap..Haa..aman dunia..dia bukan menangis pon,dia menjerit ja tapi jeritan dia tu tahap boleh pekak telinga..sabaq la jadi ibu nie kan..huhuhu..
Punya la geram kat asben terus aku kurangkan bercakap..cakap banyak2 satgi aku angin lagi..Muda2 dah ada darah tinggi,huhu..mintak dijauhkan...
Terus cancel beli ikan sayur bagai..malas nak masak..
OTW balik asben singgah beli lauk kat kedai..Aku tak turun,sebab nenenkan hamam dalam keta..
Elok sampai rumah tengok lauk apa asben beli..ada tomyam campur,sayur campur & ehh..puyuh masak merah..Terus aku angin balik...baru saja nak cool down..

Dia tau aku tak makan puyuh..jangan kata makan,tengok pon aku tak boleh..bukan sebab geli tapi aku kesian..
Kan kalau kita kesian kat makanan kita tak boleh makan..Jadi memang aku tak makan,bukan tu ja..selera aku otomatik mati kalau nampak lauk puyuh..
Boh nasik 2senduk pastu aku ambik lauk sardin yang MIL aku masak..pastu ambik kuah tomyam 2 sudu kepala sotong 1..makan tu ja..tu paksa makan sebab takut kebulur tengah2 malam satgi..
Asben nak letak puyuh dalam pinggan pon aku tolak..aku tak mau!
Tapiii..selamber ja dia cakap.."pikiaq sekali dah la..pastu tak payah dah la dok kesian2..makan ja la..orang bodo ja dok pikiaq banyak2 kali nie.."
Hoiiiiii...berasap weh telinga aku...saja betul  dia nak cari gaduh ngan aku kan..
Elok habis makan aku tak mau cakap ngan asben..kalau cakap ja mesti aku keluar jugak perkataan nie..
"Mana ibu tau abah letak mana..ibukan bodo...'
Belas2 kali jugak aku dok ulang perkataan bodo dalam ayat aku..nasib tak cukup 44 kali,kalau tak bodo betul aku..kehkehkeh..

Tapi kan..laki aku dapat tangkap aku touching dia cakap gitu..mula la dia nak ayat balik...
Tapi tu la..mudah sungguh aku terpujuk dengan laki aku..aku bukan jenis touching lama2..kadang2 aku sejuk sendiri..
Bertuah laki aku,dia tu dah la mulut lazer nak mampus..dapat bini hati macam ketul ais..cepat cair,cepat touching & cepat sejuk sendiri...Hehehe..puji diri sendiri..
Nie mukan entry nak mengadu...nie lebih kurang coretan hidup kami laki bini..nanti boring kalau baca balik konfirm senyum sorang-sorang..
Kami nie pernah perang mulut tahap 10 la..tapi kejap je..dok dlam 15minit elok sembang gelak2,geletek2 bagai..
Aku akui kami laki bini jenis kepala gila2..harap hamam tak ikut perangai kami..huhu..
Alam rumah tangga,ada pahit,ada manis..Tak semua manis tu indah,,sesekali ada pahit baru la kita tau erti cabaran hidup rumah tangga..iyo dakk????

Panjangnya bebel..nak muntah dah aku menaip..

ok bai..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen