Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Jumaat, 15 November 2013

Amam Demam -__-

 

Dekat 3 minggu jugak la blog aku nie tak berupdate,
Malas tu dah 1 hal, bizi pon 1 hal jugak..
3,4 hari lepas lak anak aku demam sampai ke hari nie masih tak okey-okey lagi..
Demam on-off nie tau-tau la kan..makan masa jugak nak okey..

Bila ingat balik macam mana anak aku boleh demam memang buat aku nak ketuk kepala sendiri dengan kepala laki aku sekali...
Kami la penyebab utama anak demam meleret-leret nie..

Hari Jumaat lepas kami laki bini saja-saja pi Tesco belakang rumah aku nie..*belakang la sangat
Tau apa motip pi Tesco? Nak beli deodorent je derr..padahal kedai runcit kat area depan rumah aku nie ada selonggok deodorent..
Saja nak cari yang jauh sikit..tengah rajin nak bakar minyak keta.kan tengah "murah" nie kan..

Macam adik ngan kakak ken??bhahaha

Lepas rembat deodorent 2 botol, kami bawak la budak kecik nie main keta goyang-goyang  dekat tempat mainan dalam Tesco.
Apak dia bawak dia main dulu,aku pi beli aiskrim..beli 1 je tp share 3 orang..nak jiiimatttttt duittt..


Anak aku jenis gila stering je..aku tak ajar dia naik keta nie siap masuk duit..Boleh rabak poket sebab aku dok tengok budak-budak kalau naik keta nie nak 10 round..tu pon macam tak cukup..

Dah habis drift semua sempat pulak kami tapau benda apa ntah, nama Original Tako..
First time makan,sedap..beli yang set je.. ada 4 ketul pastu teh hijau 1..RM12 je..Gambar tak da sebab kami laki bini makan kat parking lot je..
Nanti kalau aku pi lagi Tesco belakang rumah aku nie aku beli pastu aku ambik gambar..
Ehh..ada sapa-sapa mintak gambar ke? over konfiden lak..hehehe

Time nie aku tengah marah apak and anak,tapi dua-dua buat donno kat aku..-__-

Kami parking kat luar sebab parking kat dalam tu YaRabbi..Penuh!!
Ramai pulak orang Kulim nie eh..hehehe

Dah la parking kat luar,boleh lak relax-relax dulu picnik makan Original Tako pastu sengaja lepas anak bebas bermain ketika jam menunjukkan pukul 11 malam..Ya..11 malam!!!
Tu pasal la anak boleh demam..boleh biar anak berembun,sian Amam ada parent sengal macam kami nie..pffff

Esok pagi tu aku hantar Amam kat babysitter macam biasa,Tengahari aku ambik sebab aku halfday je setiap Sabtu.Time ambik Amam babysitter cakap Amam demam..suhu badan baru 37.6..demam sikit..

Malam tu aku balik kampung sebab nak attend kenduri..Badan anak aku suam-suam gitu je..Tapi esoknya kat rumah kenduri punya la lemau..baring je dia..Sian betul..

OTW balik tu sempat la bawak Amam lepas rindu kat Opah dia..Opah belanja kek,Opah cakap nak sambut bufday Amam yang dah lepas bulan lepas..bulan nie baru nak sambut dengan opah..hehehe

Beli kek pandan..serius cakap,tak sedap..T_T

Muka bahagia padahal tak tau apa-apa

Demam-demam pon mentain ja aktif..

Lepas jumpa Opah,kami hantaq opah balik rumah lepas tu zass hantaq aku ngan Amam balik Kulim,Ehh..lupa nak gitau..aku balik rumah mak aku kat kampung aku..Kak dengan adik aku ja yang dok rumah tu lani..Mak aku dok kat kampung 1 lagi..paham dak? kalau tak paham buat-buat paham udah lerr..

Sampai rumah dalam pukoi 6.30petang camtu la..dok relax-relax jap tapi anak aku dah lemau gila time nie..
Terus ambik termometer,check suhu badan dah 39.8..
Apa lagi,terus ajak laki aku p hospital..Laki aku keja malam..patutnya masuk pukul 7malam..
Mintak excuss masuk pukul 11.30 malam..

Selalu kecemasan kena tunggu jugakkan?nie tak dak tunggu-tunggu dah..
Daftar kat kaunter terus aku gitau umur anak & suhu badan..
Zass..zass..terus masuk jumpa doktor.
Doktor masukkan ubat bontot pastu kena lap badan Amam bagi suhu turun,

Masa masukkan ubat bontot,masyaallah..Amam mengamuk..punya la susah nak pegang dia..
Nak lap badan pon melalak macam aku lak yang belasah dia..pfff
Aku lap badan dia dalam 20minit pastu terus bagi pakai baju..




10minit pas pakai baju nurse mai nak check suhu..38.9..pfff sikitnya turun..
Nurse cakap buka baju,lap balik...nak je aku mintak lap kat rumah..sian anak aku sejuk..walaupon aircon situ tak kuat sangat..

Dengan abah ok je,,dengan ibu melalak...

Lap dalam 10 minit gitu,doktor cakap dah boleh balik..yuhhu!!
Kami memang dah lapar tahap gila babeng dah nie...
Sian kat laki aku la,,dari pagi lagi tak makan apa-apa..tahan betul perut dia..nie kalau mogok lapar pon tak da masalah nie...:D

OTW balik laki aku nak makan nasi arab.Tak ingat nama restoren tu..
Tu pon jenuh bertekak dalam keta,dia nak jugak nasi arab...
Dekat telinga aku nie jenuh dengar dia dok berzikir kambeng..kembeng..kembeng..
So..ikut je..bukan aku bayar pon..aku kena teman dan makan je...

Kami order Nasi Kabsa Kambeng 1..Kabsa ke Kabsya  ntah..Pastu Nasi Mandy Ayam 1..
Tapi yang sengalnya dua-dua kambeng..mana nasi mandy ayam aku??
Malas nak mintak tukar takut lambat..Mandy Kambeng pon kambeng la...

Air teh o gelas dan milo ais..Amam makan share dengan aku..
Aku nie spesis anti kambeng walaupon lahir tahun kambeng...
Aku makan kambeng tu sikit je,tak lalu..laki aku cakap kambeng dia tak bau..
Tapi aku bau kambeng tu macam kambeng sekoq dok atas riba...

Aku makan tak habis,otomatik sakit kepala..
Macam overdose kambeng lak..
Laki aku relax je walaupon dia pon ada gak sakit kepala sikit-sikit tu...

Balik rumah aku terbongkang..tak larat nak angkat kepala..
Amam lak demam..langsung tak bunyi..tidur terus...
Laki aku lak terus pegi keja...
Time tu kalau ada sapa-sapa ajak bersembang memang aku nak bagi kaki..

Otak pon tak boleh proses apa aku nak cakap...






: : BERSAMBUNG.......




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen