Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Rabu, 24 April 2013

Adakah Aku Akan Botakk ???

Assalamualaikum..... & selamat petang semua...

Lambat betul aku mengarang entry baru rini...bizi sebenaqnya habaq ang.........
Sampai ja opis..tudia drawing dok tunggu atas meja...fuhhhh............
Aku bukan baca drawing..drawing tu tunggu nak dilipat ja heheheh...eksyen lelebih ja kan....
Bengkak weh jari jemari aku nie...bukan 3,4 keping...mau berpuluh..tu tak termasuk yang aku lipat kelmarin...beratus gamaknya kalau combine sekali...

Dah2..melalut jauh sangat tu..satgi panjang berjela plak entry nie...

Sebelum nie aku ada terbaca tentang artikel berkenaan keguguran rambut after deliver..bukan deliver pizza..tapi after bersalin daaa.....Tapi besa la..dok buat donno ja..

Bila anak aku dah 3,4 bulan aku perasan rambut aku nie asyik gugur ja..bukan sikit..berlambak2..kalu dari start gugur ritu sampai sekarang aku kumpul..cer aku try gumpal2 jadi bulat macam bola,perhh..bleh bagi anak aku men sepak2 ja rambut aku tu...huhu...banyak Ooo...

Sikat ja rambut..mau berbelas2 helai tak pon berpuluh2 helai lekat dekat sikat..
Bangun ja tidoq penuh bantai dengan rambut aku..anak aku pon tidoq berselimut dengan rambut aku..
Kalau mandi bershampu jangan tanya la..2,3 kerja pulak aku kutip rambut2 aku atas lantai bilik ayaq...
Balik kerja ja,kalau buka tudung..haaa..sesi kutip rambut dalam anak tudung pulak...sampaikan penuh bilik tidoq dengan rambut aku saja.
Sampaikan Mr.Saif kata.."ishh..apa nie..hurmm..rambut ibu la nie...tak dak orang lain dah...."
Anak aku tu dah kenyang makan rambut aku rasanya...
Kadang2 segan pulak..kalau pi mana2 baru perasan..eh2..ambut ku ada dimana2..lekat dekat seluar,baju,tudung....haa...sampai camtu noks....sian aku....

Orang tua2 kata,bila anak dah pandai menyembur,otomatik rambut akan gugur..bukan aku kata..orang tua2 yang kata...heheh...

Tapi disebabkan aku nie jenis rambut tebal..gugur tiap2 hari pon nmpak mcm tak gugur pon...still macam tu jugak...
Banyak kali aku dok push Mr.Saif bawak aku pi potong rambut...(bawak aku & Hamam sekali la..biaq dia biasa dengan salon..heheh)
Tapi Mr.Saif cakap..kalau nak potong jugak..botakkan terus..tak mau botak tak payah potong..boleh camtu?? Dia cakap kalau aku botak bukan sapa2 pon tau,aku kan pakai tudung...#uwaaa....uwaa..kejam engkau wahai lakiku...
Dia cukup berat nak bagi aku potong rambut...tak tau pasai pa...

Dan akhirnya..ke salon jugak la kami....
Masa aku cakap nak potong & cuci..amoi tu cakap..err..sayangnya nak potong....
Masa cuci tu aku tengok rambut yang gugur & melekat di tangan amoi tu sama banyak dengan shampu atas kepala aku...uhukk..uhukk..sedeyyyyyyyy............
Masa potong pon sama...sedeyyyy...
Rambut aku jenis lambat panjang...nak dapat sejengkal pon makan masa 2,3 taun....
Lepas layer bagai..haaa...lega..ringan je kepala aku nie...

Tapi rambut aku still luruh lagi..bila dah layer makin teruk pulak aku nampak...
Kulit kepala pon dah nak menunjukkan diri....
Aku tak mau botak wehhhh...........
Aku baru 22 taun..anak baru sorang......
Tolong aku wahai kawan2 budiman....
Tolong bagi tips atasi masalah aku nie....


2 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekarang dah pendek...tapi still gugur lagi..dah tak tau nak buat mcm mana...ada petua tak kak?

      Padam

Gojes-gojes yang komen