Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Selasa, 30 April 2013

Ragam anak aku.............

Entry kedua untuk rinie.....

Bila keja dah selesai nie,meriah la aku dok menaip entry baru.....tapi jangan dok syok sangat,nanti tup2 ada plak selambak atas meja.....hahaha..pastu mau tau la,beransur pi buat keja la noh...

La..nie...kita horea dulu....ngeee...

Semalam kami pi meneruskan misi yang dah lama kami laki bini dok angan-angankan..akhirnya terlaksana jugak..tak mau cerita misi apa..malu kot orang la nak cita..(^__^)

Yang aku nak cerita lanie pasai perangai anak aku...fuhh...#lap peluh sat...
Aku ada 1 peribahasa baru aku nak buat..lain anak orang,lain ragamnya...hahahah...khas untuk mak2 dan pak2 baru macam kami laki bini nie....Jangan samakan anak orang dengan anak sendiri..seriously berbeza 100%..tapi yang berbeza itulah penghibur hati kami setiap hari.....

Semalam masa tekunnya abah Hamam dok buat misi,Hamam boleh mengamuk di khalayak ramai itu...Macam besa,menjerit tak hingat dunia dan menggelupur macam ikan keli kena garam.....
#sesi mandi peluh untuk aku sekali la tu...

Hamam masa tu dia betoi2 lapaq,mengantuk & boring...padahai aku dah susukan kenyang2 kat rumah sampai sendawa kuat macam orang tua...dah habis punca nak diamkan budak tu,nk BF segan kot aku..tak da tempat strategik..aku pulak pi lenggang kangkung sangat apa pon tak bawak...ingat misi tu sat saja..keta plak parking jauh nun disana............memang dak la aku nak menapak pi keta..jauh weh..gelap lak tu tempat parking...

Terus aku pi bertenggek kat kedai makan depan tu order milo ais..tapi request ais sikit saja....dahaga & berpeluh urus budak kecik mengamuk...heheh..elok sampai ja ayaq atas meja..Hamam yang sambut ayaq tu dulu..nasib baik adik yang hantaq ayaq tu sempat ambik balik dari tangan dia kalau dak..aku,Hamam & adik hantaq ayaq tu mandi milo ais la...laju sungguh anak aku capai apa saja yang dia nak pegang...

Baru nak sedut anak aku dah menjerit nak ambik gelas tu....hadoii...dalam terpaksa & malu sebab ramai yang tengok aku bagi dia rasa sikit..yang kat bawah gelas tu kan suam2 kuku sikit.aku suap pakai straw ja,bukan bagi dia sedut pon...sapa penah buat tau la kan..tapi bagi sikit tak jalan..3,4 kali jugak la..banyak gak tu..sekali bagi setengah straw...habis baju comot berlemoih..teruih aku sedut sampai habis dalam 1 napas..haa..power dak aku?hampa boleh sedut ayaq milo dalam 1 napas sampai kosong gelas??hahahah...
anak aku dok melalak camtu jugak la..so terpaksa tipu sunat kata ayaq dah habih...#ha la..aku minum perabih...

dia punya mengamuk sampai tercabut 1 stokin then jatuh kat mana pon tak tau..sampai kat rumah baru perasan....

Hamam nie suka buat benda yang pelik2..yang boleh buat aku sakit jantung kalau tengok..semalam dia dok celah kaki abah dia masa abah dia dok baring....bila dia dah tak selesa dia menjerit2...so,kena la angkat kalau tak bising...macam pagi tadi lepas aku mandi aku nampak dia dah dok bawah meja..dia cabut chager handfon abah dia pastu masuk dalam mulut..suis tak tutup lagi..nasib baik jari dia tu dia tak korek dalam lubang pin soket tu..kalau tak...huhh..tak berani nak cakap...

Pastu aku pon cuai jugak..lepas iron tudung aku just cabut plug then tinggal iron atas lantai..anak aku golek2 then main dengan wayer iron then pegang tempat pemegang iron tu..kalau la dia pegang kat tempat yang panas tu..menjerit tak hingat la...

Hari Ahad lepas pulak dia meragam saja sebab kena cucuk kan..sakit la kot asyik nak berdukong ja...aku pulak nak masak untuk tengahari...aku masak sambal ikan,dah siap masak aku just tutup api tapi tak angkat dari kuali lagi..aku nak masak petola masak ayaq lak pastu..lepas tumis bawang aku tuang ayaq dalam periuk..nak biar ayaq tu mendidih..tanggal ja periuk atas api nak tunggu ayaq mendidih..masa dukong Hamam ke depan,sempat la aku singgah nak tengok ayaq dah mendidih ka belum..

Aku just nak jenguk ja,tengok2 tak mendidih lagi tapi sekali anak aku pi pegang kuali panas yang aku tak angkat lauk tu..Haa..berderau darah aku...nasib baik lepas dia pegang terus dia lepas..panas kan..nasib baik tak nangis...terkejut aku...tengok tangan dia merah dan nasib baik tak melecur...Fuhhh..kus semangat...ketaq jugak lutut aku....anak..ohh..anakk....

Tu lah anak aku,makin membesar makin lasak....aku & Mr.Saif la kena kuat semangat tiap2 hari....

Betoi dak Mr.Saif??
#ibu tau abah baca blog ibu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen