Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Jumaat, 17 Mei 2013

Bukan Luahan Perasaan....

Assalamualaikum......Gud Monink.......\(^o^)/

Wahhh...pagi2 kalau selalu cheers up macam nie kan best? heheheh......#happy bermakna nie....

Minggu nie adalah minggu yang agak memenatkan bagi aku dengan ketiadaan Mr.Saif disisi..Semuanya aku uruskan sendiri..

Every morning aku akan bangun & uruskan beberapa perkara dengan MIL aku..Maksud aku kemas2 apa yang patut la..

Then bila Hammam bangun aku uruskan dia, Hammam nie suka poo poo pagi2...
Macam pagi nie,elok dia bangun ja aku dah bagi minum susu lepas tu dia dah start guling2 atas tilam..Aku takut dok guling2 satgi tergolek jatuh bawah ja..Terus aku angkat letak dalam walker..Haa..pi la melawat kawasan..Boleh aku bersiap nak pi keja..

Pukul 7 sekali lagi aku bagi susu,60ml saja..Elok habis sebotol,haa..baik je ada isi dalam pampers..Tukaq pampers dia, tukaq baju, bedakkan sikit bagi wangi..Ok..dah siap....

Sekarang ni aku pi keja nek motor saja sebab cepat sampai & boleh mencelah dekat traffic light..Opss..bukan langgaq traffic light tapi mencelah dok depan sekali.hehehe...

Sebelum nie Mr.Saif yang hantaq aku tapi sejak dia outstation seminggu nie aku kena pi sendiri & kenderaan yang aku pandai bawak hanyalah motosikal. Jadi tu pasai aku naik motor, bapak mertua aku ada offer nak ambik & hantaq. Segan lak aku,kalau laki sendiri tu lainlah kan?? hehehe...

Nak hantaq Hammam kat baby sitter pon dah jadi tugas aku pagi2..Kalau tak berpeluh ketiak pagi2 bukan aku la tu...Nak-nak lak Mr.Saif tak dak minggu nie, melampau2 lak peluh tu keluaq..Muahahah....
Jadi, pagi2 aku pakai baby carrier untuk hantaq Hammam kat baby sitter.Memang nampak bahaya tapi tu saja yang terbaik..Lagi pon dekat saja, tak sempat nak tukaq gear motor dah sampai..hahaha...#tipuuu....

Lepas pas Hammam kat mama dia terus pecut ke tempat keja...
Pukul 6 aku balik, singgah ambik Hammam dulu then terus balik rumah..Sampai rumah tolong MIL aku masak makan malam, bagi mandi Hammam,bagi dia makan then tdoq.

Macam tu la kehidupan aku hari2 sejak Mr.Saif tak dak minggu nie...Boring...Tak dak orang nak sakat aku,marah aku,teguq aku..Dan aku pon tak tau nak merepek dekat sapa..Kalu Mr.Saif ada dia la mangsa mulut murai aku nie...Dia tak celik mata lagi dah dengaq mulut aku bunyi...tunggu aku tidoq dulu baru diam la mulut aku nie..heheheh....

#Cepat balik ye bah....(^___^)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen