Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Khamis, 6 Jun 2013

Formula baru susu Hamam...........

Yess....entry kedua untuk rinie...mood update entry tak spoil..jangan ditegur ohkey......................

Putera aku yang sorang tu terlalu suka sangat menyusu...tak kira BF atau FM (formula milk).....orang kata anak lelaki memang kuat menyusu..yaa..betul..memang kuat menyusu..sampaikan kadang2 tu sakit2 badan aku..macam mana lah nak cerai susu nanti..
#huk aloh,anak baru nak masuk 8 bulan dah pikir nak cerai susu badan...

Ramai yang tak percaya aku masih lagi BF anak aku,sebabnya aku tak pump susu badan & simpan..selalu aku buat sebelum aku pi keja aku BF anak aku dulu kenyang2..balik keja je terus BF lagi.jangan harap la aku nak pump2 nie..pemalas! Tapi susu aku still banyak..jarang la nak bengkak susu..maybe rezeki anak aku kot susu aku tak kering...Tapi 1 saja..bila dah start BF jangan la nak BF sat2 ja..nanti meleleh2 susu tu..membazir! Anak aku akan BF sampai dia kenyang..

Pasal BF bagi aku ok ja setakat nie...nie nak cerita pasal FM,hadoi la anak aku nie..kuat betul menyusu..sebulan nak dekat 4 kotak Dutch Baby yang 1.3 kg tu aku angkut dari supermarket..Nasib baik la dalam kategori susu murah kalau tak,rabak poket...

Dia pulak terlalu cergas & aktif..sampaikan baru 5 minit je sudah mandi tengah dok berhempas pulas nak bagi pakai pampers dah berpeluh2 dia tu..kalau aku peluh2 ketiak tiap2 hari tu perkara biasa...nie anak aku main sampai peluh2 walaupon tak sempat pakai pampers apa cer?? Baby sitter dia pon cakap..ala uda...kenapa susah sangat nak bagi dia pakai pampers??peluh2 ketiak akak....haa..nak je aku cakap,sama la kita kak oii..dia terlalu aktif...

Mr.Saif lak relex je cakap..ok la tu..anak abah sihat.....kalau diikutkan anak aku nie setengah jam 90ml...kalau bancuh 1 botol besar tu siap2,dia akan minum 90ml je...betul2 ngam2 dengan 90ml..yang selebihnya tinggal macam tu je..bertuah kan dia? disebabkan tak nak membazir..aku buat je 90ml susu..3skop susu + 2skop nestume...pekat sikit..kenyang lama sikit...jimat susu..nestume lak murah je..seploh hinggit 1 tin..haha..ibu hang nie nak jimat je kan??

Bagi aku nie formula baru...walaupon dah ramai yang buat macam nie..aku baru ada sorang anak..kira baru la kan??hehehe....soo...kepada sesiapa yang ada kaedah nak jimat susu tapi tak sampai catu susu..sila la kongsi dengan aku...

ok, publish!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen