Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Jumaat, 28 Jun 2013

Tolak motor pagi-pagi................

Assalamualaikum...............

Selamat pagi.....

Nak gelak dulu boleh??? Muahahahahaahhahhahahaahaaaaaaaaaaaaaaaa...................ok cukup!

Kenapa aku gelak??? Haaaa..pagi nie ada benda lawak giler terjadi masa otw mai keja...Disebabkan itu jugak la aku masuk keja lambat..8.35 baru punch card..hahahah

Semalam Mr.Saif terpaksa ponteng keja sebab dia langsung tak boleh tido lepas balik keja shiff malam kelmarin dulu...Soo..bila nak pi keja pukul 11malam semalam baru tanda2 ngantuk tu sampai..Gila lalok sebab mengantuk gila semalam..Untuk tujuan keselamatan sebab main dengan mesin banyak2 nie,aku cakap tak payah pi keja...Soooonangggggggggggggnyaaaaaaaaaaaaaa.........

Ok,bukan benda tu yang aku nak cerita...Disebabkan dia tak keja maka hari nie aku minta Mr.Saif hantaq la mai keja, bukan selalu nak manja mengada2 gini kannnnn.............

Sapa orang Kulim yang tau kat mana Balai Bomba kat Pekan Kulim angkat tangan tinggi2 cepat..yang tak tau tu dok dendiam ok...

Nak dijadikan cerita,motor yang kami naik batuk-batuk (tersengguk-sengguk la) dekat simpang Balai Bomba tu.. Aku terus jerit..."Haaa...minyak habis la nie..kenapa abah tak tengok minyak dulu blaa..bla..bla..bla..." Panjang lebar aku bebel.....Selamber ja Mr.Saif cakap..."Diam dulu bu..sat nak pikiaq..." Muahahahaah......Hambikkk..padan muka aku..

Dah motor habis minyak boleh kami parking motor tepi jalan sembang2 bertepuk bertampar dulu..ehee..ntah apa2..semua orang yang rushing pegi keja tengok2 je kat kami..mesti depa cakap,apahal dating tepi jalan dua orang nie..dekat simpang lak tu..kahkahkahkah...sebenarnya kami cover malu sebab motor kami mampussssss........

Last sekali terpaksalah kami Mr. Saif tolak motor ke stesen minyak yang terdekat...(nie adalah FIRST TIME aku tolak motor dengan Mr.Saif)...dekat tak dekat 1 kilo jugak la..berpeluh ketiak pepagi hari nie woi! Masa tengah jalan tu slumber keluar ayat nie dari mulut Mr.Saif, "Bu..tak yah pi keja la...jom kita pi mandi Sedim,nak dak?? Tak pon Bukit Hijau..kita pi nek motor tak yah bawak Hamam..nak??" 

Hamboi..kenmain lagikan..."Tak mau,nak pi keja jugak..bulan nie ibu tak dak ambi MC,AL pon..rekod bulan nie bersih..Jadi kena pastikan bersih..lewat sikit tak pa janji pi keja..Len kali la kita pi noh..."

Untuk makluman semua, nie FIRST TIME aku tolak ajakkan Mr.Saif keluar berjimba..baik giler aku nie...hahahah..sebenarnya,gaji tak masuk gi wei...acaner nak berjimba..tak best la...hahahahah.......Ok,sebijik macam orang gila...

Tapi aku tau,sekali aku dah tolak dia ajak jangan harap la leh senang2 dia nak ajak balik..bermimpilah kamu kalau dia ajak minggu depan... 

2,3 hari lepas ken main bawak kamera kehulu kehilir...rini lupa lak nak bawak so....paham2 la...dengan muka yang terpaksa ditebalkan sebab semua orang yang lalu jalan tu tengok2 kat kami...Eleh..tengok saja buat apa...kalau tolong lagi bagus tau...

Tu aja nak story..Ok..nak sambung buat keja..bye.............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen