Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Jumaat, 5 Julai 2013

Batuk..Selsema..Hospital..Sari Lautan..

Assalamualaikum.....

Ohhoiiiiiiiiiiiiii.............................................

Beberapa hari tak buka blog,nasib tak bersawang...4 hari aku lepak rumah,sampai cemuih (boring) la orang kedah kata...ahad memang konfirm la weekend aku..yang hari senin,selasa rabu tu aku bercuti sebab buah hati pengarang jantung tak sihat...merengek2 je dia tu....

Kesan jerebu yang melanda, dapat lah kenang2an dari Cik Jerebu tu..apalagi kalau bukan selsema/batuk yang berjangkit nie..hetchuu!!

Dah banyak klinik aku dok atur untuk si Hamam nie..Klinik pakar kanak2 dah, klinik kesihatan gomen pon dah...akhir sekali, hari Rabu ke Jabatan Kecemasan & Trauma Hospital Kulim jugak aku bertandang sebab Hamam sesak napas secara tiba2...

Bukan aku tak sedut hingus dia tu, sentiasa sedut tapi tak da tanda2 berkurang pon...Haishhhh....Pung pang pung pang dengan doktor sat lepas tu pi bawak Hamam ke tempat x-ray..Gilaa lah...lama nak mampos kot tunggu result x-ray,hampir sejam..

Hamam lak behave sangat masa x-ray sebab letak ja dia atas tempat baring tu, Mr.Saif pegang tangan dia.terus dah boleh snap x-ray..Aku tunggu luar je sebab disuruh tunggu kat luar...Lepas dapat result terus sambung pung pang pung pang dengan doktorjap ,ambik ubat zasss...berambus carik tempat makan..lapoooo....

Mau tak lapo,tengok jam..mak aihh, dah dekat pukul 1 tadi keluar rumah pukul 9..keluar rumah pagi2 tu tak minum air walaupon setitik tau tak..sabo la dengan sepital nie sebab bayar pon singgit...kena la dengan servis singgit tu betul tak?? Ok..jangan merungut Malaysia............

Decide nak makan pizza untuk lunch tu..so ke Pizza Hut LandMark Kulim lah kami bertiga...Order set untuk 2 orang makan - Sari Lautan. Sebenarnya Sari Lautan untuk promosi bulan posa tapi kami dah pi bedal siap2..Muahahahah........


Masa sampai kat pizza nie Hamam tertido, letih sangat kot..Aku pon baringkan dia kat kerusi..Dalam hati..yesss! anak tido boleh la aku melantak puas2..#dasarr

Memula dorang hantar daily soup dengan garlic bread..


Sap sap soi..licin...lapoo kan...tak kuasa la kami laki bini nak tunggu semua terhidang atas meja baru nak start makan..Kami tidak sesopan itu....Muahahah.....

Pastu sampai lak platter..haa..nie masih dalam set itu ye....chicken ball itu aku bagi tumps up! 5 stars oke! Sedap gila..ayam tu lak bagi aku so so aje..sebab manisss....


Baik punya dok gigit tulang ayam, dorang mai hantar air..sempat lagi adik tu jeling kami punya mangkuk daily soup yang dah kering tu...segan iolls tau...muahahahaha....

Ayam tinggal lagi seketul,ubi tu plak ada lagi 2 keping aku lak dah bersandar kekenyangan..uihh..pizza tak sampai lagi...acaner nak habiskan nie..aku cukup pantang membazir walaupon yang membazir tu adalah diri aku sendiri..hehehe

Mr.Saif cakap...Ibu,kuatkan semangat buuu...hahahah..gaya macam bagi sokongan nak bersalin ja..

Akhirnya pizza yang ditunggu2 sampai jugak....elok adik tu letak ja pizza si Hamam nie pon bangun..bangun2 terus mulut berdecap decap telan ailiur...Ini budak tak boleh bau makanan, tengah tidor pon boleh terjaga...Haisshh...

Meriah dengan tuna,udang,isi ketam tauuuu...


Terlupa nak tinggalkan sikit daily soup dengan garlic bread tu kat budak nie..Sorry sayang ibu dengan abah makan sampai terlupa nak tinggalkan sikit dekat anak..heheheh..Jadi aku bagi je dia susu dengan ubi dalam set platter tu...

Aku dok mencekik,Hamam pulak dok terkebil2 tengok aku makan..Aku pon acah la nak bagi dia gigit sikit..kenmain luas dia nganga mulut...hahahah..abaikan aku yang tengah nganga mulut luas2 tu...


Sian Hamam,tak boleh makan..pedasssss tau sayang......cepat sikit besar nanti kita mai makan lagi..heheheh..Ok, tu saja kisah aku senyap beberapa hari nie...panjang lebar dah nie...Sebelum tu bagi dulu gambar heppy ending nie sebab kenyang makan pizza kan...



Ok..bye................................








1 ulasan:

Gojes-gojes yang komen