Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Jumaat, 19 Julai 2013

10 Ramadan ~

Assalamualaikum......

Haa..tengok tajuk pon dah tau apa entry aku kan? Tapi aku ada gak nak tambah cerita2 lain sikit...harap2 ada la 2,3 entry aku buat hari nie..bukan apa..nak qada' balik sehari dua aku tak buat entry..boleh lak gitukan...

Pagi tadi koi 4.30 pagi aku terjaga sebab dengar flush jamban..kahkahkah..rupanya Mr.Saif memerut, ntah apa la dia makan time buka posa kat tempat keja semalam..Dia masuk bilik terus aku suruh dia cas enfon aku.

Dia tengok aku tarik selimut,"Eh..ibu nak tido balik ke??" Aku cakap nak tido balik 15minit je..4.45 aku bangun la..target gitu lah..punya la sedap tido..Ntah apa aku mimpi,tetiba aku terjaga tengok jam.."Warghhh!! Abah..5minit lagi nak abis sahur!!" Sambil pejam mata laki aku balas, "Tak sempat dah nak sahur..." Punya la aku down sebab tak dapat sahur..Padahal aku piyed,mana boleh posa..buat down pulak..lekuk kepala satgi baru tau..kehkehkeh..

Aku malas dah nak story menu buka posa,tergugat aku sebab menu kamu2 diluar sana lebih mabeless dari aku..So,moh le aku story menu kegemaran anak aku..Budak tu kalau bagi sambal belacan tempoyak pon dia makan gak..Apa kebenda yang dia tak makan pon aku tak tau..

Hamam nie suka noo dengan murtabak..ekspesyeli kulit murtabak tu..bagi sebiji pon habis..yang paling dia suka benda yang nak masuk ke mulut aku..Nak suap dia makan kena suap mulut aku dulu..pastu baru dia makan jugak..Bulan posa nie mana buleh buat gitu..Jadi kena buat lakonan konon2 aku makan la..baru dia nak menganga mulut tu..Aku makan masak lemak cili padi pon aku suap dia,suap nasi yang tak kena kuah la..jangan ingat aku nak aniaya anak aku lak..

Semalam aku letak dalam mangkuk kecik murtabak sekeping,kat tangan aku pon ada sekeping.. "Nah..Hamam makan nie,ibu makan yang nie..Makan sampai habis.." Dia boleh tengok ja muka aku..bila aku ngap murtabak kat tangan aku..terus dia merangkak naik atas riba aku pastu korek mulut aku..Dia nak jugak murtabak yang aku makan tu..

Yang dalam mangkuk tu tak terusik pon,aku pon ambik la letak kat mulut sambil buat nyam..nyam..nyam..Haa..baru dia ambik murtabak tu makan,Nak kena ambik berkat mulut aku dulu kot budak kecik nie..aku pon heran...

Eh..anak aku ada hobi baru time BF..Pandai noo budak ni sampaikan aku rasa masalh aku nie semakin besar..Nak tau apa?? Haaa..Hamam time menyusu,dia suka cubit2 lelemak kat perut aku nie..tau ja aku simpan spare tyre kat situ...Bila dia cubit2 cenggitu aku rasa dia nak bagi motivasi kat aku kot suruh buang spare tyre tu,tak payah simpan lama2..Hahahahaha...Baiklah sayang..tunggu lepas raya kita ajak abah pi jogging ehh..hehehe...

Ehh..lapo lak rasa..tu lah sapa suruh tak saho!! ok lah,nak sambung buat keja....

P/s: Aku orang Kulim,terkejut gak kes tembak mati tu jadi kat Kulim..tak jauh lak tu dari rumah aku....haishh..rasa tak selamat lak sekarang nie kan??








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen