Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Jumaat, 19 Julai 2013

Rambutttt..Ohhh.tidakkkk!!!!!

Nie cerita semalam..cerita dalam bilik mandi...

Dah berhari ok aku tak shampu rambut..punya la gatalllllll.....Aku garuk sampai luka sikit kulit kepala,fuhhh..nak mandi kalu memang pedih gila ..Shampu lak habis,aku nie kena ada laki baru nak pi kedai...Sanggup tak bershampu sebab nak pi beli dengan laki jugak..Jangan kata shampu,pad pon aku ajak lakiku..Kalau tak sempat,aku suruh dia je yang beli...sonang cerita..

Ok..dah syampu tak dak,kepala pulak bukan main gatal terpaksa la aku korbankan sample2 shampu yang ada dalam koleksi..Tu la bagus kalau rajin membeli majalah..boleh dapat sample..aku beli majalah sebab nak benda free,bukan sebab nak baca sangat pon..hehehe 

Syok sungguh dapat shampu rambut tambah2 aku nie lak jenis shampu rambut sambil pejam mata feeling2 dekat salon..kahkahkah..Ok,dah siap ulit belai rambut terus nak sabut badan.Bila nak basuh ja baki shampu kat tangan omai aihh..RAMBUTTT!!!! Penuh tangan aku..pfffff

Tetiba rasa macam botak!! Gila ko,rambut melilit kat tangan bergumpal2..terus sedih..hilang terus feeling2 dekat salon..rasa macam nak kutip semua rambut tu gumpal2 lekat dengan gam kat atas kepala nie balik,sayangnya..Nie kalau lakiku tengok,mesti dia cebik ja mulut tu..

Sekarang cebik la mulut,try tengok aku dah botak nanti..baru nak nganga mulut tu luas2..Dah..malas nak touching lama2..mandi cepat cuci muka cepat gosak gigi cepat terus mandi sekali lagi..sekali harung je...Then pakai conditioner pulak.takut aku nak pakai..bukan apa,takut bergumpal lagi rambut kat tangan..

Bila elok aku sapu2 kat rambut,tengok tangan..haa..kan betul..bergumpal dekat tangan...sama banyak je dengan tadi..ntah berapa ratus helai la yang gugur..sejak lepas bersalin sampai la sekarang,masalah rambut gugur aku tak settle2 lagi..

Anak aku dah 9bulan..bayangkan berapa banyak yang gugur..nasib baik rambut aku tebal..tak la ketara sangat tapi kalau ada yang perasan,mesti tegur rambut aku dah nipis sikit...acaner nie?? sapa penah jadi gini?? tolong la..aku dah stok merayu nie...

Kalau ada ubat,tolong la share..kesian kat aku..kita sesama kaum..sesama jantina..tolong menolongkan amalan mulia....ehe...




2 ulasan:

  1. SALAM...faktor umur pun yer jugak tau...akak ni haaa...anak dah besar panjang...but rambut still gugur...jumpa doc dia ckp hormon....

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang hormon..dah susah hati pulak sbb dok pikir pasal rambut saja..

      Padam

Gojes-gojes yang komen