Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Rabu, 21 Ogos 2013

Lebih jimat..Lebih selamat...

'Tayang gambaq tuan tanah dulu..gambar ini tiada motip dengan entry ok...'



Minggu lepas aku ada beli nasi lemak dekat dengan rumah aku, actually nasi dia bukan nasi lemak..tak da lemak langsung tapi nasi dia best..sedap ooo...

Aku beli 3 bungkus, 1 bungkus aku buat sarapan pagi..lagi 2 bungkus konon nak makan tangah hari..nasi dia kalau simpan sampai petang pon tak basi..still sedap..sebungkus singgit sajo..

Nak dijadikan cerita..senang hati oo aku turun bawah nak makan nasi ' bekal aku tu...tup..tup..kejadian tak diingini berlaku..Aku tengok bungkusan tu bersepah kat lantai,ada kesan kena gerit ngan tikus lagi tu..

Mai mana lak dah tikus kat sini..actually grouns floor premis nie macam ala2 bengkel / store simpan barang2 sikit..tapi tak kan tikus makan paip,tool box kot..hurmm..berbalik cerita aku..habis bersepah..nak makan apa? tak makan la aku..malas dah nak keluar panas2 nie..nasib baik makan gak nasi tu sebungkus pagi tadi..kalau tak kenyang la kat kak ti tu..

Makanan cenggitu aku tak bawak masuk opis sebab ada bau kan..nanti menyucuk idung orang pulak..Bila tinggal kat bawah,cenggitu la jadinya..

So..start kelmarin aku buat stail nak selamat..aku bawak nie ha pi kedai kak tu..Senang keja dia,selamat bagi aku...



Nie menu aku hari nie..nyum..nyum..



Nasi tak lemak,sambal ikan bilis,ikan bilis goreng,ikan masin,telur,timun potong...nie aku bagi ja bekas kat akak tu pastu cakap,akak buat nasi dua hinggit dalam nie..senangkan? tak payah dia bungkus2 dah..



Tengok..sat dah selesai..kenyang..burpp!! Alhamdulillah...yang tinggai bunga cengkih dengan tulang ikan masin ja..kahkahkah..betul2 tak membazir aku nie..makan sampai licin..

Pas makan basuh ler..apa guna bos sedia singki kat opis kan?? gunakan kemudahan yang ada...hikhik...


Ok,sekian cerita aku..assalamualaikum...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen