Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Rabu, 16 Oktober 2013

perut kenyang tapi boring....


 Salam Aidil Adha buat semua umat Islam..

Raya nie agak boring la..serius boring..aku bangun pukoi 10..
Tak semangat nak raya sebab aku dapat 'cuti-cuti Malaysia' awat sangat..
Ada kena mengena ka 'cuti' aku tu dengan raya??

Kelmarin pi raya umah tok,mak MIL aku kat Labu Besaq.
Best sikit kat sana sebab ramai sangat sedara mara,dah la sampai ja rumah tok elok ja aku boleh tadah perut..Na makan apa semua dah tersedia..just kena layan diri ja kalau nak isi kantung perut masing-masing..

Menu berlambak..ada bihun sup ayam,sup tulang,nasi campoq,ketupat rendang,kuih muih..
Banyakkk..mengah nak sumbat semua dalam perut..
Aku lepak sana dalam 1/2 jam saja pastu terus cabut balik rumah mak aku pulak..MIL dengan adik ipaq aku,kami tinggai sat kat rumah tok.hehehe
Balik rumah mak sebab nak pas Amam nie ha..rini aku dah keja,babysitter lak balik kg..tak da sapa nak jaga so aku pas kat mak aku..suruh jaga sat 1 hari..untuk hari nie saja..
Esok aku jumpa balik budak kecik tu..

kat sana pon dok dalam 1/2 jam saja sebab mak & adik beradik aku nak beraya kat kampung di Bagan Serai perak..Depa bawak sekali si kecik tu..
Kami laki bini rush pulak balik kampung FIL kat kg selarong..lepak rumah mak cik,aku dok telan ketupat palas saja kat rumah mak cik..
Rasa sedap lak ketupat palas..kat 15 bijik aku telan..kenyang sampai bersandanq..

Dekat pukul 7 baru kami laki bini p ambik mak kat rumah tok pastu balik Kulim terus..
Silap pulak semalam balik ikut highway..jemmmmm...kalau balik ikut jalan biasa relax ja boleh bawak keta sambil online fb..#tipu


Mula-mula ingat eksiden ke apa,terlupa lak kat tengah-tengah highway nie ada seketul traffic light.

Balik hantaq MIL dengan adik ipar aku,terus kami laki bini ke Landmark Mall Kulim.
Misi cari baju sama tema kenduri untuk sabtu nie,jenuh melilau cari baju kaler purple yang cun-cun untuk Amam..semput aku tau..Bila misi dah berjaya kami jalan-jalan kat dalam landmark tu,penat ja dapat..tak dak apa yang menarik perhatian aku pulak..

Kami laki bini kalau bab nak isi perut memang selalu bawak gaduh..
aku nak kepci,laki aku lak nak makan kat kapitan kopitiam tu..
aku nie tak berapa nak reti makan chinese food.
Beriya aku tak mau,tapi bila try tengok menu uikss..nampak sedap pulak..
Dah tu siap menggedik sampai tak tau nak makan apa..


Dengan baju raya kami shopping baju anak n menggedik dalam Kapitan tu.
Makanan sampai ja terus zass makan..tak dak snap pic menu apa kami oder..lapaq nak mampus..
Tengah relax-relax isi tangki laki aku cakap..
"lepas nie kita pi makan pizza pulak..'
aku mesti la jawap.."OK' hahahah..
rugi kalau cakap tak mau..bhahahaha

Kat pizza kami oder menu baru tu..yang 3 jenis chess tu..apa kenama dia..trio??
Makan sampai mengeluh kenyang..dasar sangat kan??
kami just oder pizza semata-mata..tak dak side dish..ayaq pon tak dak sampai budak yang ambik oder tu pelik..Besa la resaksa..makan tanpa ayaq pon ok..

Dah kenyang malas nak langut lama-lama kat situ..balik rumah mandi-mandi..terus lena..pagi ni pakat-pakat bangun lambat..padan muka..nasib baik punch kad kami laki bini tak merah..huhu

Kesimpulan raya pertama aku..walaupon perut kenyang tapi still boring...#buleh??

ok,tu saja..bai..

#mood terpaksa buat entry nie..malas benonya aku nie...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen