Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Isnin, 14 Oktober 2013

Selamat Hari Jadi Hamam...

Alhamdulillah..selesai buat majlis kecil-kecilan untuk sambut bufday Hamam hari Sabtu lepas..
Bufday boy sangat lah tak memberi kerjasama dalam majlis tu..
Sepanjang majlis kerja aku dok menjerit-jerit & lari kejar anak ja,grrrr..
Apa pon tak boleh...


Tengok la aku,sambut bufday anak pakai trek suit,tshrt buat basahan kat rumah pastu main tarik saja tudung mana yang ada..nie semua kes timing majlis lari lintang pukang..

Nak nangis kuat tau lepas majlis tu,aku just buat bihun goreng 4bungkus,air sirap 1 tong n kek seketul tu..
Tapi orang yang mai rumah,masyaallah..aku panggil 3,4 family ja..nie yang mai rumah dah boleh agak 2,3 lorong taman perumahan aku nie..
Aku agak budak2 saja dalam 20+..mak-mak budak lagi dalam 10 orang camtu lah..
Siap berebut kek yang tak menahan tu..makanan lak terang-terang tak cukup..

Nie la masalah kawsan perumahan aku,panggil sorang je tapi yang mai dalam 10 orang..gitu la contoh yang sesuai..lepas nie kena alert,nak buat majlis makan-makan nie kena set 100 orang makan...baru la aman sikit tuan rumah nak layan tetamu.
Aku tak sempat pon jamah bihun tu,kek pon aku makan mousse yang lebih2 kat atas tudung periuk tu aje..bukan mengeluh tapi kejadian tak disangka..semua orang datang serentak..lintang pukang aku layan orang..


Eh..kek bufday nie aku buat sendiri tau..resepi tiru sebijik sebijon dari blog Kak Ana Suzana nie..sedap woi..mousse dia rasa macam ais krim..over sungguh jiran-jiran aku balik rumah ambik pen & kertas nak salin resepi..
Try la buat kek nie,sedap oooo...


Tengok kek aku,pelapik yang aku beli tu kecik sangat.ngam-ngam dengan saiz kek.so aku ambik tudung periuk MIL aku buat pelapik..tengok la cokelat ganache aku,meleleh-leleh macam lava gunung berapi..

Tapi aku bersyukur sangat-sangat sebab aku mampu buat sendiri kek untuk harijadi anak aku..huhu..berbaloi la penat aku hari tu..
Sebenarnya aku tersalah tulis nama anak aku..terpaksa padam balik,salah sikit saja,huruf pertama aku tulis 'N'..nak tulis nama sendiri pulak..heheh


Makin comot lak aku tengok,tapi disebabkan sedap aku buat donno ja comot-comot tu..hehehe
Hamam makan bihun sikit,kek sikit tapi main banyak..risau aku sebab dia asyik nak main kat jalan..
Tu pasal sepanjang majlis aku jadi tarzan..

Disebabkan Hamam makan kek sikit sangat,malam tu aku bagi dia makan kek,aku bagi sepotong pastu aku p basuh baju,
1/2 jam lepas aku bagi kek kat dia,gini ha rupa anak aku..







Tak pasal-pasal Amam kena mandi pukul 12 malam sebab ibu bagi amam makan kek..hahahah

Tak kisah la macam mana pon,janji anak majlis dah lepas,hati aku pon dah senang...

ok,bai..
 

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen