Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Isnin, 25 November 2013

Blackout punya pasai...

Ada stori best..tapi tak dak gambar...
Macam malu sikit la nak gitau,tapi kalau pikiaq balik aku nak gelak guling2..

Semalam ada projek tergendala...hikhokhikhok
Alaa..biasa la,orang dah kawin..mihmihmih..*mata ke atas..

Semalam kenmain lagi laki kite buat air tau kat kite...
Sambil tunggu dia buat air,kite packing baju anak nak antar umah pengasuh..pack untuk seminggu..
Dah siap buat air dua jenis..*air untuk merangsang tenaga..muahahaha..
Dia duduk sebelah kite tengok kite pack baju anak..pastu suruh kite minum air tu..
*Hoiii..gediknya ayat aku...

Tetiba kan...'PLUPP!!'
BLACKOUT!!!! Ok..satu taman blackout..
Sapa dok taman selasih,taman angsana mesti tau semalam blackout kan?? kan??

Mesti hampa kata,wohooo..best arr nak 'teruskan'..gelappp..mesti syok...
Tak dak maknanya syok..
Panas hoii..nyamuk mesti banyak..dah tu dengan anak kecik lagi..
Terus aku ambik kertas keras kipas anak aku...
Tapi dalam hati dah agak dah...habis la..ada la yang tergendala nie...(^___^)

Sambil kipas anak dalam gelap tu,aku tengok laki aku dok kacau air yang dia bancuh..
Ok..2-2 air tu dalam kuantiti yang sama and dalam gelas yang sama bentuk dan warna..
Aku cakap dah kat laki aku,plan kami tak jadi..laki aku badan sampai berkilat sebab peluh..Area rumah aku memang panas tahap gila..kipas dalam rumah 24/7 kena buka kalau ada penghuni..
Tiba-tiba laki aku cakap...

L : Ibu....abah tak tau la mana 1 ayaq ibu & ayaq abah...
A : Laa..tertukaq ka?
L : Tak tau..konfius...Nie kot ayaq abah..abah yakin..

Terus dia togok sampai habis ayaq yang dia yakin sangat tu...
Aku pon minum jugak ayaq yang dia yakin bukan ayaq dia tu...
45minit lepas tu, lampu kipas semua on macam biasa...
letrik dah ada balik..

Tapi kami tak jadi on dah,panas..lagi pon dah lewat sangat..
Esok kami laki bini keja pagi...
Tapi puas kalih badan kiri kanan..tak jugak lena-lena...
Mula2 tu aku terlelap dalam 15minit kot..sempat mimpi sat..
tetiba terjaga sebab anak merengek..Pastu terus tak boleh lena..

Ingat aku ja tak boleh lena..laki aku pon sama..
Last aku tengok jam pukoi 3.45pagi..pastu entah bila aku lena pon tak tau la..
Laki aku dok keras statik 1 tempat..dia ingat dok macam tu dia boleh lena..
Entah pukoi berapa dia lena dia pon tak tau..dalam pukoi 2 lebih atau 3 lebih jugak kot..
Tapi pukoi 5pagi dia dah terjaga..aku sedap dok lena lagi..jam bunyi pon aku tak dengaq dah..
Pukoi 6 pagi laki aku gerak suruh bangun pi mandi...

Tapi bebal jugak la aku pagi nie,ngantuk sangat-sangat..
Nasib baik anak aku bangun elok ja,siap boleh senyum lagi..
kalau bangun-bangun ja terus cranky memang aku libas....hahahah

Pelik sangat kenapa semalam tak boleh tidoq,padahal kami letih sangat-sangat..
Laki aku keja 12 jam,aku pulak siang tu tolong-tolong kat majlis kenduri sebelah rumah aku..
Tapi malam kenmain susah nak tidoq,kalau ikutkan memang patut tidoq tak sedaq diri..
Kami laki bini syak,kami nie tertukaq ayaq..
Aku minum tongkat ali..laki aku minum kacip fatimah..
Tu yang terbuntang mata dua-dua orang...

Dan pagi nie memang aku dah yakin sangat yang kami nie tertukaq ayaq..
Aku baru perasan ayaq yang aku minum tu rasa macam pahit sikit...
Selalunya ayaq aku tak pahit macam tu,dia siap rasa manis-manis sikit bila tinggal sikit-sikit dalam cawan..

Nie aku dah patploh kali menguap..
Kepala dah start sakit berdenyut-denyut..
Mata tak boleh nak fokus..
Kerja pon tak tau nak mula mana 1 dulu..
aku start taip entry nie dari pukoi 8..nie dah pukoi 10 lebih..
banyak berhenti sebab rasa nak muntah..

So, pesanan untuk semua..jangan tertukaq ayaq..
Kalau diri tu berjantina P - sila minum kacip fatimah saja,jangan gatal tangan pi try tongkat ali..
Begitu jugak jantina sebaliknya...
Paham??

Mula-mula rasa syok nak buat entry nie,tapi makin lama makin lemau...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen