Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Jumaat, 22 November 2013

First Word!


Baca betoi-betoi..tau la sekarang musim cuti sekolah..
First word jadi FIRST WORLD pulak...
Iye..sekarang musim cuti sekolah..
Tapi anak aku tak sekolah lagi..
Maknanya cuti non ado la..Bila anak dah start sekolah baru la ada cuti sekolah..
gittuww...:D

Ehh..terpanjang pulak mukadimah...
Nie haa..aku nak gitau anak bujang aku dah ada tanda-tanda nak belajar becakap...
Dia punya first proper word yang dia sebut bukan lah ibu abah..
Kalau panggil ibu jadi Abuuuuu...
Kalau pangil abah jadi bahhhhh...
Kalau panggil dua-dua jadi buuuuuu...bahhhhh..
Try ulang 5 kali,konfirm dengar macam orang halau lembu.... -___-

Aku kalau mintak apa-apa dari Amam, aku guna perkataan "BAK"..
Nie ayat orang kedah la..Bak = Bagi...
Contoh : Amam..bak ibu asam jawa tu..ibu nak buat masak asam...
*Motip nak gitau anak selalu jadi assistant tak berdaftar kat dapur..

Soo..semalam aku guna banyak sangat words 'BAK' tu...
Jadi terlekat la kat otak dia perkataan 'BAK' tu..
Jadinya terjadi lah 1 conversation antara ibu dan anak..
*Ayat tak boleh blah.. -___-

Amam : Abuuuu...bakkk... *tunjuk botol susu
Ibu : Apaaa?? nak susu? baru habis sebotoi nak lagi ka? pecah perut kot.. -___-
Amam : Abuuu..bakkk...*tolak botol susu kat muka aku
Ibu : Kenapa? apa dia?
Amam : Bakkkk!! *Letak botol susu atas riba aku pastu lari pi main kat depan..
Ibu : *still bengap tak dapat tangkap

Sebenarnya anak aku baru lepas minum susu..lepas minum dia datang kat aku dia cakap 'BAK' sebab dia nak bagi botol kosong tu kat aku...
Perghh..dapat mak bebal..gini la jadinya...

Pastu sebelum tido Amam ambik buku ABC pastu terus dia dok atas riba aku..

Amam : haah..bakk abuuu...
Ibu : haaa..bagi ibu?? nak baca dengan ibu??jom baca sama-sama...

Time nie baru dapat tangkap bak tu maknanya dia bagi kat aku..
Pastu terus dia macam semua benda dia ambik bagi kat aku pastu dok sebut 'Bak..bak.."
Dok keeksitedan dapat sebut words 'BAK' tu..tiba-tiba dia nampak beg aku bawak pi keja yang aku gantung kat bilik..

Dia pegang beg tu pastu dia senyum tengok aku..

Ibu : Haa..beg ibu...B.E.G..beg!
Amam: Bakkkk..-___-


Muka konfident gila jawab bakkk..
Ok sayang,ujung minggu nie ibu cuti..kita buat tuisyen ehh...
(^____^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen