Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Selasa, 19 November 2013

Sambungan itu..Mengamuk..Terharuuu....


Mengada sangat nak buat entry sambung-sambung..
Nie otak krem dok pikiaq celah mana aku nak start sambung..
Apa kata hampa abaikan ja word BERSAMBUNG kat bawah entry NIE...
Boleh?? (^___^)
Mai la aku sambung sikit..sian lak kat hampa semua..heheh

Ok,esok tu lepas balik keja aku ajak laki aku keluaq pi hantaq barang kat Panasonic.
Tapi nasib tak baik,tak boleh jumpa customer tu..Dia kena masuk keja awai..
Masa nie jugak la aku hampir-hampir jadi tikus sebab laki aku mengamuk..
I is tatuit tau..bukan selalu dia mengamuk..

Alkisahnya,kami keluaq rumah lambat..nak jumpa customer tu pon memang tau dah tak sempat..
Orang keja kilang kena masuk on time..Lambat ja potong KPI..
Sepanjang jalan aku bebel-bebel..semuanya aku salahkan laki aku..Dia lak diam ja..
So,bila sampai ja kat Panasonic memang budak tu dah masuk dalam..
Aku ajak ja laki aku balik,tapi hati tengah panas kan..Aku still bebel-bebel..

Pastu dia tak mau balik...dia cakap..
L : CALL SAMPAI DIA ANGKAT..
B : Dia dah masuk keja,nak angkat kebendanya..
L : CALL SAMPAI DIA ANGKAT...
B : Dia kat dalam..entah-entah dia tinggai henfon kat loker..
L : CALL SAMPAI DIA ANGKAT!!
B : *ambik henfon try call* Dia tak angkat..dia tinggai fon kot..
L : CALL SAMPAI DIA ANGKAT!!!
B : Jom la balik,esok ibu mai sendiri..
L : CALL SAMPAI DIA ANGKAT!!!?
B : *try call..budak tu angkat terus aku settle kat luaq keta..tinggal barang budak tu dekat guard* Dah siap jom balik...
L : .............................................................

Tudia kalau laki dah mengamuk..pakai 1 ayat ja terus settle semua benda..
Lepas nie kalau nak membebel kena pikiaq panjang...
Laki kita nie ada hati & perasaan jugak....
Aku kan kalau dengar orang beletiaq pon aku rasa nak muntah..
Nie la jadi kalau dia pendam lama-lama..sekali keluaq haa..Hambik!!

Serius aku takut..walaupon dia tak jerkah..*hanya keraskan suara je pon..
Rasa nak pitam ooo..Rasa nak teriak situ jugak tapi nak teriak pon tatuitt... -__-
Tapi sat ja dia marah...otw balik tu dia cakap..

L : Ibu jangan la dok berlembut sangat..satgi orang pijak kepala..Kadang-kadang tak semua customer always rights..
B : Haaa......*takut nak jawab panjang-panjang...... (^___^)

OTW balik tu kami singgah hospital sat..
Bukan sebab nak check up Amam..Kejadahnya nak check up malam-malam..
Maunya doktor kat sepital tu baling stetoskop kat aku...
Aku tau sebut stetoskop dengan microskop ja.. -__-

Kami nak tengok sepupu aku yang baru bersalin tu..
Tapi tak boleh tengok lak sebab dia dibawah pantauan 12jam wad bersalin.
Diagnosis PPH secondary to anaemia atau pon senang cakap tumpah darah..
Gila la darah hilang dekat dua liters..banyak tu weyh..
Sampai tak sedaqkan diri..Jadi pihak hospital masukkan 4 pack darah..

Masa aku sampai tu mak lang aku cakap dia dah sedaq tapi family  ka husband ka tetap tak boleh tengok lagi..
Boleh tengok baby saja..baby dia super duper comel & bambam..:D


Ok,gambaq nie bukan aku ambik..aku ambik kat FB sepupu aku..adik kepada sepupu aku yang bersalin tu.Alhamdulillah semuanya dah selamat..Baby & sepupu aku tu dah balik rumah untuk berpantang..

Aku ada tanya laki aku..time nie mood semua dah ok la..

B : Abahh..ibu bersalin kat Amam operatekan?? Nanti kalau Amam nak dapat adik,abah nak ibu operate jugak atau bersalin normal..
L : Operate!!
B : Tapi operate boleh 3 kali saja..setiap kali operate dia tambah seinci kiri & kanan..Tak pa ka?
L : Insyaallah..ibu boleh..abah tak sanggup kalau apa-apa jadi kat ibu...abah tak dapat bayangkan kalau ibu jadi macam sepupu ibu tu..abah tak mau....
B : *sobbsss..terharu weyhhh....
L : Sebab tu lah bersalin nie ibarat telur hujung tanduk..kalau dah ajal masa bersalin tu maknanya tergolong mati syahid..Tapi abah tak sanggup kalau ibu jadi macam tu..abah tak sedia..
B : *Pulak dahhhh......





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen