Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Isnin, 23 Disember 2013

Ouchh..Sakitttt!!!!


Normal la mak-mak yang masih breastfeed anak yang dah tumbuh gigi kena jadi tempat asah bakat terpendam anak masing-masingkan..
Bakat apa?? Ofkos bakat mengigit....(T__T)
Kalau anak tak tumbuh gigi lagi,boleh la rasa geli-geli...
Kenapa geli? Gigit pakai gusi der..Walaupon gigit kat nenen tapi tapak kaki yang terasa geli..
Ehh..salah ke?? tapi macam tu la dia punya geli...^____^

Sama gak dengan anak aku..tiap-tiap hari aku kena taram dengan anak sendiri..
Tiap kali nak nenen je aku pesan,"jangan gigit..kalau gigit ibu tak bagi dah..."
Ingat dia nak dengar sangat..selalu buat donno je...
Sampai 1 tahap bila dia nak nenen je aku cakap,"nenen tak dak,ibu dah juai....." -___-

Nie anak aku dah 6 batang gigi..perghhh..
Aku punya seriau nak hulur tu macam arghhhhhh!!!
Mau tak mau terpaksa bagi jugak lah..hukhukhuk..


Dia punya stail gigit bukan gigit sikit-sikit pastu lepas..
Nie jenis gigit pastu tarik-tarik..
Mak aku cakap kalau dia gigit tekap je dia ke nenen,nanti dia rasa lemas sikit dia lepas la..
Yang anak aku bukan jenis cepat mengalah...
Aku try buat macam mak aku ajar tu,tapi lagi kuat dia gigit..siap geleng-geleng kepala nak lepaskan diri tapi gigi tu tak mau lepas jugak nenen..
Dia punya azab gigitan tu selalu buat aku takut nak mandi..pedih woiiih kalau kena air...

Semalam pon dia buat lagi,tapi entah macam mana kesabaran aku dah habis limit kot..
1 lagi maybe sebab tak tahan sakit...
Aku pi cubit amam...cubit kat dada dia lak tu...
Apa punya ibu la aku nie,tak guna betul..entah cubit kuat ke tak aku tak perasan...
Bila aku dah lepas cubit tu baru aku perasan...
Terus check dada dia kot-kot lebam ke apa..try urut-urut tanya dia sakit ke tak dia buat donno je..

Tapi dia tak tunjuk tanda-tanda dia sakit pon..
Susah hati tau,kalau tak gigt tak da la ibu cubit cenggitu..
Dah la anak aku keding je,pas demam masuk wad ritu lagi keding..
Ehh..lupa nak up entry masuk wad..
tengok la nanti-nanti kalau rajin...

Bersungguh aku risau sebab cubit dia..
Tapi dia buat tak heran,siap menggigit lagi time nenen masa nak tidoq tu..pffff
Tak serik ke kena cubit???



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen