Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Khamis, 2 April 2015

Makan kambing sedap murah dekat AOne Cafe @ AOne Futsal Cafe...


Haritu terbaca post seseorang dalam group fb @Kulim tentang kambing bakar atau lamb chop..
Ehh..tak pasti la kambing bakar dengan lamb chop nie benda yang sama ke tak..hahahahha
Yang aku tau..semalam aku makan kambing..sedap gila aduinyapon...


Actually semalam suami aku p main futsal..dan kebetulannya tempat futsal tu la ada jual kambing sodap tu..
Dekat tempat futsal tu ada cafe ala2 foodcourt la...


Macam2 jenis makanan ada jual..

Ada masakan panas goreng2 tu, ada nasi ayam, bihun@kueyteow sup, nasi lemak, char kuey teow, sate, roti jala & macam2 lagi la..
Paling best konfirm la kambing bakar @ lamb chop tu..


Yang buat aku craving kambing bakar tu sebab someone cakap dia punya kambing lembut, sedap, murah & yang paling penting TAK DAK BAU...
Serius weyy, aku bukannya pemakan kambing..aku siap mention awai2 dekat suami aku..
"Nie kalau dia ada bau abah abiskan aa..."



Nie lah menu yang diidam tu..
Kami Order 2set kambing, nasi goreng cina 1, milo ais 1 & sirap limau panas 1..
Nasi goreng cina out..tak sedap langsung..
Milo ais kaw gila2, naik kencing manis aku..
Sirap limau panas tak tau cerita rasa macam mana..rasa macam sirap limau la kot..hehehe


Nampak biasa2 ja kan kambing tu..tapi dia punya sedap memang selori LIKE la aku bagi..
Dah la lembut, isi banyak,MURAH lak tu.. harga 1pinggan tu baru rm12..
Haaa..betoi la tak tipu..rm12 ja..


Nama cafe nie A'One Cafe @ A'One Futsal Cafe..
Sapa orang Kulim tapi tak tau dekat mana cafe nie memang saja sangat..
Tepi jalan ja kot..dari kilang lama nak ke paya besar kedai dia sebelah kiri sebelum traffic light kastam..




Nie manusia yang lagi gila kambing dari aku..Pernah overdose makan kambing sampai sakit kepala nak demam2..
Kambing semalam pon dia cakap sedap2..
Maunya tak sedap..dia punya gravy tu sedap gila..dengan daging kambing lembut bila makan konfirm tak lekat celah gigi..


Lagi 1 dia dah siap potong kecik2 tapi bila nak mkan kita still kena potong kecik lagi..
Tulang tak banyak..aku makan semalam tulang ada 2 ketul ja..
Lemak pon ada seketul..nikmat gila mencekik kambing semalam..



See..pinggan dia dah kosong pon still cedok pinggan orang..
Ini orang panggil dont judge the kambing by its look..hahahhaha
Serve cara kampung tapi taste 5star!
Gitu dia punya puji melangit...


Total makan semalam...
Kambing 2 set = RM24
Nasi goreng cina sepinggan = RM4
milo ais+sirap limau panas+limau ais =RM4.20
Total semua? Kira la sendiri kalau rajin..



Insyaallah kalau ada rezeki kita repeat lagi..
Alhamdulillah rezeki...
Ok babai...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen