Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Isnin, 17 Jun 2013

Selasih Penyejuk Badan..........................

Dah 4 hari Mr.Saif demam tak kebah2....tu lah, binik dia cakap tak mo dengaq..kan badan tu dah mogok...maunya tak mogok,7 hari seminggu tanpa cuti..kalau keja duduk tak apa jgk..nie keja kena guna otak & tenaga..aku yang dengar perihal keja dia pon stresssssssssss...........

Jadi kesimpulan yang dapat diambil dari kes Mr.Saif adalah...dengar cakap binik jugak tau...#motip??
Ntah apa2 dah bagi kesimpulan,apa kes derrrrrr????

Okkkk..panjang betoi mukadimah.....terima kasih kepada yang telah memberi semangat padaku..terima kasih................

Hari nie walaupon demam dan masih belum betul2 sihat,Mr saif dah kembali bekerja..tak menyempat2...Aku lak tiap2 hari check suhu badan Mr,Saif...Bila malam ja tinggi mendadak,siang plak normal..semalam suhu cecah 39.8 darjah Celcius...Nie kalau pegi sepital konfirm admitt nie..

Dulu kecik2 kalau demam mak aku selalu buat air barli tak pon air selasih...dulu air selasih tu just minum kosong dengan air masak je..So semalam barli tak dak,aku lak malas nak keluaq beli tapi biji selasih ada lak...



Aku cakap kat Mr. Saif nak buat air selasih,tapi nie la manusia selalu terlupa,aku buat tu buat nie sampai la Mr.Saif mintak2 macam merayu baru nak buat..terus zassss......aku pi dapur buat kat dia:


I: Abah,nak ayaq asam dengan selasih...minum panas2 sedap nie....
A: Apa khasiat ayaq asam nie?
I: Ilang sakit tekak & batuk2 tu.....
A: Selasih??
I: Kurangkan panas badan....................

Memang aku buat sikit je,agak 1/3 dari gelas plastik kat kedai makan tu...Tapi sekali je dia minum...licin...

I: Esok keja kan? Nak bawak ayaq nie dak?
A: Haa...nak! Tapi nak sebijik macam nie....
I: Ok...sebijik! Tapi esok abah bawah botol ayaq ibu kaler pink tu tau....
A: Errkkk! Tak mau!



Hahahahhaaaaaaa......botol air pink eco tupperware tu dia cukup tak berkenan..kenapa ntah..dan pagi tadi cecepat aku bangun rendam selasih & buat air asam fresh dari asam jawa..bukan pakai kordial ok...pakai asam jawa yang biji2 tu..tak pakai la yang adabi..tak beli yang adabi tu............

Tapi nak jugak bawak air tu dan dah tak da botol yang kalau tungging terbalik macam mana pon tak kan tumpah...Jadi aku bagi jugak la botol yang aku selalu bawak air masak pi keja kat dia..pinjam ja kan??

Then..pagi tadi aku tengok dia dah makin ok...dah kurang panas maybe..dulu2 selsema ke,demam ke, sakit gigi ke,panas badan ke mak aku akan buat 1 botol kecik air mineral tu air masak dengan biji selasih..Haaa..minum la sampai kembung perut..habis je sebotol terus lega demam....

Tu la petua yang selalu menjadi kat diri aku buat masa sekarang nie....

ok..malas nak taip panjang2, malas.................bye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen