Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Selasa, 18 Jun 2013

Botak dan Tak Botak itu sama.......

Masa lepak2 sambil tengok Mr.Saif men game dalam fon dekat rumah dengan Hamam semalam tetiba naik isu rambut...

Aku: Bah..kita botakkan Hamam nak tak??
Dia: Tak payah la.....
Aku: Kenapa? tengok rambut Hamam nie..depan panjang..belakang tak tumbuh2 lagi...
Dia: Tak pa..biaq ja..nanti dia panjang la...
Aku: Mak ibu cakap, kalau kita rajin potong rambut lagi cepat rambut kita panjang...Ce abah tengok pokok..makin kita cantas pucuk2 tu makin cepat naik pucuk baru....
Dia: Kita bukan pokok.....nantilah,kita simpan dulu rambut Hamam nie,lambat tumbuh pon tak pa...agak Hamam nak masuk sekolah kita potong lah rambut dia.....
Aku: Whaattttttttttttt!!!!!

Gila engko....anak aku sekarang baru 8 bulan..paling awal nak masuk sekolah dalam umo 4 taun,maybe la...3 tahun lebih nak simpan rambut...Gilo ka apa....hahaha

Tapi serius rambut anak aku nie spesis lambat gila nak tumbuh...Selalu pakaikan topi kalau keluaq jalan2....

Tak senonoh betul gambaq nie,umpan suruh diam dalam keta.bagi benda makan diam lah dia

Nie kira gambaq terbaru la nie..bulan lepas punya gambaq masa trip 1 hari pi Cameron Highland..Rambut depan dia tu rambut dalam perut sebab masa nak cukur rambut dia tu tetiba penuh ruam kat atas kepala dia belah depan tu...Mak long aku cakap cukur belakang & tepi2 dah lah...Kiranya kepala dia nie rambut sejak dalam perutlah....

Yang dekat tempat cukur tu tak payah tengok lah..macam tak naik2..siap aku buat lawak dengan Mr.Saif nak bawak Hamam pegi Yun Nam Hair Care lagi tau..hahaha...


Better pakaikan topi macam nie lagi ok aku rasa...semua cakap,"Aloo..loo..comelnya"..Try aku buka topi tu,terus.."Eh..botak ka?" nak kena eksplain pulak...Jadi pakai topi dah tak tanya banyak dah....

Ada petua nak bagi rambut tumbuh cepat & lebat tak??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Gojes-gojes yang komen