Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Ahmad Thaqif Hanzalah ~ My Hero

Selasa, 18 Jun 2013

TAK SABAR!

Ececeh...tajuk ntah apa2 kan??

Aku selalu macam nie tiap2 bulan..elok masuk ja tengah bulan gigil2 tangan aku cari pen,kertas & kalkulator..
Untuk apa cari semua diatas tu?? Aku ada penyakit "TAK SABAR"....Haa...teruk tak penyakit aku??

Ok..tujuan pen,kertas & kalkulator tu adalah untuk list segala benda yang aku nak beli @ guna dari duit gaji aku.. Mesti ada yang cakap...Waaaa..pandainya merancang..mesti tak membazir.... Hahahah..harap maaf dan sila simpan kembali ayat anda didalam poket seluar anda...

Ayat tu tak sesuai untuk aku ok, sebabnya adalah..bila gaji sudah ditangan..list tu dah hilang melayan ibarat pasir ditiup angin..hahahaktuihhh!! Aku nie golongan tak sabarkan..mesti ingat tu...

Tengah bulan list barang nak beli time gaji-TAK SABAR! 
Dah gaji terus shopping-TAK SABAR!
Tengok apa2 benda pon semua nak beli-TAK SABAR!
Tak boleh tengok duit-TAK SABAR!
Bila duit habis TAK SABAR! nak tunggu gaji seterusnya...

Haa..acaner nie kan? bila nak kaya kalau gini kekdahnya....tulun..tulun..tulun sedarkan aku..............

Tapi bulan nie punya barang aku dah list dah...

1.Buku resepi 350 Selera Setiap Hari..


Kenapa aku nak beli buku nie?? Kelmarin jiran aku lepak kat luar rumah dia,anak dia baru saja belikan buku nie guna baucer buku..Aku cakap nak tengok sat boleh tak kak?? sebab menarik giler lah..slumber dia cakap..Tak boleh,buku kakak nie.baru beli semalam satgi rosak pulak uda ada anak kecik.. Perghh..aku nak belek depan dia ja kot,bukan nak bawak balik rumah pon.

2.Baju Raya

Aku nak beli kain je,suruh mak aku buat..Sempat gak la aku "chup" tempahan untuk aku,Mr.Saif & Hamam..hehehe..Malas nak glamor2 sangat,aku pakai kerongsang yang berjuntai2  tu pon anak aku tarik sampai putus dah tu ilang terus kerongsang tu.Nak pakai yang glamor2 memang idok lerrr.

3.Baju di FB

Hahahah..bukan baju aku tapi baju untuk Hamam..kiut2 je..geram aku..alang2 nak beli biar 2,3 pasang kenn?? Murah sikit postage..

4.Deposit kuih raya

Haa..nie memang kena..deposit nie penting sebab aku nak "chup" kuih aku.tak mau la last2 minit cakap...eh..kuih tak cukup la dik..ahkak mintak maaf yee.. kasi lempang sikit sama itu orang...

Nie ja list aku buat sementara waktu nie..biasanya makin dekat dengan gaji makin bertambah..jangan bertambah ohkey...cukuplah setakat ini sahaja....

#nampak sedap2 kuih & kerepek orang jual online,risau gak kalau tempah nanti sampai kat aku je hancur. Kadang2 pihak yang uruskan postage nie tak tau dalam parcel tu benda sensitip gegaran..


1 ulasan:

  1. bab gaji ni semua orang tak sabar kan sama la kita hihi

    tq singgah blog qema :)

    BalasPadam

Gojes-gojes yang komen